کاپوتاژ کردن

کاپوتاژ کردن


برگ خروج خودرو یک مدرک رسمی است که توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر می شود. این برگ حاوی اطلاعاتی مانند شماره پلاک خودرو، نام و نام خانوادگی مالک، مدل و سال ساخت خودرو و تاریخ خروج از ثبت است. برگ خروج خودرو معمولاً در صورتی که خودرویی از ثبت خارج شود، مانند فروش خودرو، انتقال مالکیت یا لغو ثبت، تهیه و صادر می شود. این برگ برای مالک جدید خودرو مهم است تا بتواند آن را به نام خود ثبت کند یا اقدامات لازم دیگر را انجام دهد.

کاپوتاژ-ماشین
کاپوتاژ-ماشین

مدارک لازم برای برگ خروج خودرو:

  • کارت ملی صاحب خودرو: برای تأیید هویت مالک خودرو، کارت ملی صاحب خودرو باید ارائه شود.
  • شناسنامه صاحب خودرو: شناسنامه صاحب خودرو نیز برای تأیید هویت مالک مورد نیاز است.
  • کارت ماشین خودرو: این کارت شامل اطلاعات فنی خودرو مانند شماره پلاک، شماره شاسی و سایر اطلاعات مربوط به خودرو است. این کارت باید در هنگام درخواست برگ خروج خودرو ارائه شود.
  • مدارک ثبتی خودرو: برای تأیید اطلاعات ثبتی خودرو، مانند شماره پلاک، مدل و سال ساخت خودرو، برخی از مدارک ثبتی مانند فیش واریزی هزینه ثبت و یا مدارک مربوط به تغییرات قبلی خودرو (مانند فروش یا انتقال مالکیت) ممکن است لازم باشد.
  • مدارک مربوط به پرداخت مالیات: برای دریافت برگ خروج خودرو، باید مطمئن شوید که مالیات خودرو پرداخت شده است. بنابراین، مدارک مربوط به پرداخت مالیات باید ارائه شود.

خروج موقت اتومبیل

بسیاری از افراد با شروع تعطیلات تابستانی، تعطیلات عید و یا سایر مناسبتها مایلند تا سفر خانوادگی خود را با خودرو شخصیشان انجام دهند. در این بین افرادی نیز هستند که سفر خارجی را انتخاب می کنند و بهترین وسیله برای انجام این سفر را خودرو شخصی خود می دانند. مطمئنا افرادی که مایلند تا خودرو خود را از کشور خارج کنند به دنبال پاسخ این پرسش هستند مه چگونه می توان مجوز خروج موقت خودرو از کشور را گرفت؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شرایط ضوابط مربوط به دریافت مجوز خروج موقت اتوموبیل از کشور را برای شما شرح دهیم.

خروج خودرو در ایام عید نوروز

یکی از ویژگی های گمرکات کشور ایران این است که حتی در تعطیلات عید نوروز نیز فعال بوده و به صورت شیفتی به افرادی که قصد دارند تا از گمرکات کشور نسبت به وارد کردن و یا خارج کردن محصولات مورد نظر خود اقدام نمایند خدمات لازم را ارائه میدهند.

در این بین کلیه گمرکات مرزی هوایی، زمینی، دریایی و مسافری با در اختیار داشتن تجهیزات و وسایل مجهز و به روز زمینه تسهیل در تردد مسافرانی که قصد خروج موقت خودرو خود را از کشور دارند را مهیا نموده اند. همچنین اداره گمرکات کشوری با برقراری شیفت های ویژه ای کلیه محصولات فاسد شدنی و دارویی را در کمترین زمان ممکن تایید و اجازه ورود و خروج آنها را صادر می نماید.

گمرکاتی که میتوانید از آنها درخواست خروج موقت اتوموبیل را در عید ثبت نمایید.

از جمله اصلی ترین گمرکاتی که می توان در ایام نوروز در آنها ثبت درخواست ورود و خروج انجام داد می توان به گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) ، گمرک بازرگان ، گمرک بندرلنگه ، قشم ، آستارا، رازی، نوردوز، بیله سوار، کیش، پرویزخان و اینچه برون اشاره نمود.

کاپتاژ
کاپتاژ

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز خروج موقت خودرو از کشور

برای اینکه بتوانید خودرو خود را از کشور خارج نمایید لازم است تا مدرکی به نام کاپوتاژ خودرو و یا سند خروج موقت خودرو از کشور را دریافت نمایید. برای دریافت این مدرک لازم است تا مدارکی شامل سند مالکیت خودرو، کارت خودرو، کارت ملی و شناسنامه خود را از قبل آماده نمایید. مطمئنا در صورتی که این مدارک را از قبل آماده کنید در مدت زمانی که شما می بایست منتظر صدور کاپوتاژ خودرو خود باشید کاسته خواهد شد و در زمان بسیار کوتاهی با ارائه مدارک و پرداخت هزینه ها می توانید کاپوتاژ خودرو خود را دریافت نمایید.

سفر اربعین با خودرو شخصی

امسال و با توجه به کاهش ارزش پول ملی ایران بسیاری از عراقی ها تمایلی به دریافت پول ایران برای ارائه خدمات نداشته و همین امر در کنار هزینه های تبدیل ریال به دلار و یا دینار عراق میتواند هزینه های سفر شما را به شدت افزایش دهد از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند برای آنکه هزینه کرایه خودرو مرز ایران و عراق تا شهر های زیارتی عراق را نپردازند این حد فاصل را با خودرو شخصی خود بپیمایند از این رو نسبت به دریافت مجوز خروج موقت خودرو خود برای سفر اربعین می نمایند.

با توجه به درخواست های کاپوتاز خودرو بسیاری که در اربعین گذشته ثبت شده است امسال گمرک جمهوری اسلامی ایران سامانه ای را راه اندازی کرده است تا در صورتی که هر شخصی قصد داشت تا با خودرو خود به کشور عراق سفر نماید بتواند به راحتی با مراجعه به این سامانه نسبت به دریافت اینترنتی کاپوتاژ خودرو خود اقدام نماید. همین امر در زمان و هزینه های مسافرین به حد بسیار زیادی تاثیر گذار بوده و باعث صرفه جویی های بسیاری در این بخش ها شده است.

مجوز اینترنتی برای خروج موقت خودرو

برای دریافت مجوز خروج موقت خودرو از کشور لازم است تا مالک خودرو به همراه مدارک شناسایی خود و خودرو یکبار به گمرک کشور مراجعه کرده و درخواست کدینگ در سامانه الکترونیکی گمرک را به ثبت برساند پس از آن میتواند همه امور مربوط به درخواست کاپوتاژ خودرو را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مربوطه به ثبت برسانند.

برای اطلاعات بیشتر و راهنمایی میتوانید با پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *