دریافت گواهینامه بین المللی در تبریز

یکی از جذابیت‌ های سفر ، رانندگی در کشورهای دیگر که تجربه ای خاص می تواند باشد به همین دلیل اقدام به دریافت گواهینامه بین المللی در تبریز....


یکی از جذابیت‌ های سفر ، رانندگی در شهرها و کشورهای دیگر است که تجربه ای بسیار خاص می تواند برای تمام افراد باشد برای همین باید اقدام به دریافت گواهینامه بین المللی در تبریز نمایید . با وجود اینکه رانندگی در داخل هر کشوری قانون یکسانی دارد و به عنوان مثال می‌توانید با داشتن گواهینامه در کلیه شهرهای ایران رانندگی نمایید اما برای سفرهای برون‌ مرزی نیاز به گواهینامه بین المللی دارید .

دریافت گواهینامه بین المللی در تبریز

گواهینامه رانندگی بین‌ المللی ( International Driving permit IDP ) سندی می باشد که دارنده آن ، مجاز است در سایر کشورها به طور موقت به رانندگی با وسایل نقلیه موتوری بپردازد .

این مدرک اغلب به شکل کارت یا دفترچه صادر شده و میان یک تا سه سال اعتبار دارد . این گواهینامه قابل تمدید نمی باشند و جهت صدور مجدد آن بایستی درخواست گواهینامه جدید داده شود . این لایسنس معتبر بین‌ المللی علاوه بر زبان ملی کشور صادر کننده ، به زبان‌ های دیگری مانند انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، چینی، آلمانی و‌… نیز ترجمه می‌ گردد تا بتوان از آن در خیلی از کشورها به کار برد . دریافت گواهینامه رانندگی بین‌ المللی هرگز جایگزین تصدیق رانندگی ملی نخواهد بود و بر اساس قوانین جاری خیلی از کشور ها ، همراه داشتن گواهینامه رانندگی کشوری جزو ملزومات استفاده از آن به شمار می رود . سازمان جهانی اتومبیل‌ رانی با دارا بودن ۱۹۶ کشور عضو ، تنها مرجع قانونی دریافت مدرک بین‌ المللی رانندگی می باشد و مدارک ارائه شده از سوی این نهاد در کلیه ی کشورهای عضو به رسمیت شناخته می‌ شود .

نحوه ثبت‌‌ نام گواهینامه رانندگی بین المللی

راه‌ های گوناگونی جهت دریافت گواهینامه بین‌ المللی رانندگی پیش روی متقاضیان قرار دارد . متقاضیان به منظور ثبت‌ نام و دریافت گواهینامه بین‌ المللی در تبریز می‌ توانند با سه روش اقدام نمایند .

مراجعه حضوری | دریافت گواهینامه بین المللی در تبریز

در حالتی که متقاضی بتواند به دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبیل‌ رانی مراجعه نماید ، می‌ تواند برای دریافت این مدرک بین‌ المللی به یکی از مراکز معتبر این کانون مراجعه  نماید . صدور گواهینامه با این روش فوری می باشد و افرادی که برای دریافت این مدرک عجله دارند ، بهتر است که از با استفاده از این روش که سریع تر انجام می شود اقدام نمایند

بیمه خودرو
بیمه خودرو ، سفر برای همه ما یکی از واجبات زندگی است در حالت کلی قصد ما از سفر این است که از روزمرگی‌ های زندگی فرار کنیم . مقصد می‌ تواند هر جایی باشد بدون اهمیت می باشد

مراجعه به دفاتر سازمان پست

تعداد دفاتر اداره پست در نقاط مختلف کشور ، به کلیه ی هموطنان این امکان را می‌ دهد که به منظور دریافت آن به سازمان پست شهر خود مراجعه کنند و بعد از ارائه مدارک مورد نیاز و طی کردن روالی که نیاز است ، مجوز رانندگی بین المللی خود را دریافت کنند . دریافت گواهینامه بین‌ المللی در تبریز از راه اداره پست کمی زمان‌ بر است و حداقل حدود یک هفته تا ده روز زمان خواهد برد

ثبت درخواست از طریق اینترنت

متقاضی در این روش باید به سامانه صدور آنلاین گواهینامه رانندگی بین‌المللی رجوع کرده و طبق دستورالعمل‌های ارائه شده، اطلاعات و مدارک خود را ثبت کند.

بعد از تکمیل فرآیند ثبت نام و پرداخت وجوه مورد نیاز از راه سامانه عضو شتاب ، این مدرک بین‌ المللی ( پس از دریافت پیامک صادر شدن مجوز بین‌ المللی ) در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ، حداکثر تا ۲ روز کاری و در سایر شهرستان های ایران پس از گذشت ۷ روز کاری به دست متقاضی  می رسد .

مدارک لازم برای دریافت گواهینامه بین المللی در تبریز

اصل گواهینامه رانندگی معتبر ملی با اعتبار حداقل ۳۳ روزه برای گواهینامه بین‌ المللی رانندگی یک ساله ( برای دریافت بین‌المللی سه ساله، گواهینامه ملی باید حداقل ۳ سال اعتبار داشته باشد )

یک قطعه عکس تمام رخ ۴×۳ ( با حجاب اسلامی برای بانوان )

گواهینامه بین‌ المللی قبلی ( در صورت معتبر بودن )

اصل یا کپی صفحه اول گذرنامه

تکمیل فرم درخواست به زبان فارسی و انگلیسی و درج تاریخ تولد به میلادی در قسمت انگلیسی فرم

پرداخت هزینه‌ های اعلام شده

جهت دریافت گواهینامه به وسیله وکیل یا اعضای درجه یک خانواده متقاضی ، همراه داشتن اصل شناسنامه هر دو نفر الزامی است ( شناسنامه متقاضی و وکیل یا اعضای درجه یک خانواده )

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *