مراحل کاپوتاز ماشین

مسافرت خارجی با هواپیما یا قطار هزینه زیادی دارد . از این رو برخی ترجیح می‌دهند برای کاهش هزینه و لذت بیشتر ، با خودروی خود به کشورهای دیگر سفر کنند .کاپوتاژ ماشین از واجبات انجام این پروسه می باشد . اگر به دنبال کاپوتاژ خودرو در تبریز هستید حتما مراحل کاپوتاژ خودرو را به صورت قانونی طی کنید .


مسافرت خارجی با هواپیما یا قطار هزینه زیادی دارد . از این رو برخی ترجیح می‌دهند برای کاهش هزینه و لذت بیشتر ، با خودروی خود به کشورهای دیگر سفر کنند .کاپوتاژ ماشین از واجبات انجام این پروسه می باشد . اگر به دنبال کاپوتاژ خودرو در تبریز هستید حتما مراحل کاپوتاژ خودرو را به صورت قانونی طی کنید .

مراحل کاپوتاژ خودرو

در اصل کاپوتاژ یا کابوتاژ به معنای گرفتن مجوز خروج ماشین شخصی از کشور است . ممکن است تمایل داشته باشید با خودرو شخصی خود به خارج از کشور سفر کنید . بدین ترتیب باید کاپوتاژ خودرو را دریافت کنید . می توانید کاپوتاژ را از دفتر کاپوتاژ دریافت کنید که اعتبار آن معمولا یک ساله است . ابتدا به دفتر ما مراجعه کرده و سپس برگه کاپوتاز خود را دریافت کنید . در ادامه با مراجعه به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور ، گواهینامه بین المللی ، دفترچه بین‌المللی ، پلاک ترانزیت و کارنه دو پاساژ را دریافت کنید . سند کاپوتاژ برای هر خودرو یک سال اعتبار دارد . در صورتی که کمتر از یک ماه به پایان اعتبار برگه کاپوتاژ خودرو شما باقی مانده باشد و قصد سفر با خودرو شخصی به خارج از کشور را داشته باشید ، حتما اقدام به تمدید آن کنید . اگر نیازی به تمدید کاپوتاژ ندارید ، حتما برگه کاپوتاژ ماشین را باطل کنید تا مشمول جریمه نشوید . بدین ترتیب مراحل کاپوتاژ خودرو را با موفیت طی کردید .

کاپوتاژ خودرو
امروزه، در کل جهان از کاپوتاژ خودرو به کار می رود. کاپوتاژ باعث می‌ شود که از زیرساخت‌ های حمل و نقل محافظت شده و مسیرهای دریایی هم تا حد بسیاری سالم نگه داشته شوند. پس در حالت کلی، می‌ توان گفت که مهم ترین علت استفاده از کاپوتاژ، عوامل امنیتی می باشد.

اصول و قوانین کاپوتاژ خودرو

مراحل کاپوتاژ خودرو دارای قوانین و شرایط خاصی است که در زیر مشاهده می‌کنید :

  • وسایل و کالاهایی را می‌توان به صورت کاپوتاژ حمل کرد که ، صادر شدن آن‌ها از کشور مبدا مجاز باشد . اگر صادر شدن کالایی ممنوع یا کالاهای مجاز مشروط باشد ، کاپوتاژ آن‌ها با تعهد از گمرک صورت می‌ پذیرد .
  • چنانچه اعتبار پروانه کاپوتاژ برای رسیدن به گمرک مقصد ، تمام شده باشد و تا ۳ ماه بعد از انقضای آن صاحب کالا گواهی‌نامه ورود به گمرک مقصد را تحویل ندهد ، کاپوتاژ تحت عنوان به مقصد نرسیده مورد خطاب قرار می‌گیرد .
  • و چنانچه کالای به مقصد نرسیده یک کالای مجاز باشد ، مجوز خروجی برای آن صادر خواهد شد . و اگر در دسته کالاهای ممنوعه باشد ، قاچاق محسوب می‌شود .
  • اداره مجوز را فقط برای کالاهایی صادر می‌کند که مطمئن باشد در صورت کاپوتاژ تا مقصد حمل خواهند شد .

مدارک لازم برای دریافت کاپوتاژ

کاپوتاژ هم به صورت هوایی ، هم ریلی و هم جاده‌ای انجام می‌شود . به این معنی که شما می‌توانید ، کالاها را با ماشین نیز حمل کنید . فقط لازم است برای فرایند کاپوتاژ ماشین به دفتر مراجعه کرده و برگه کابوتاژ را تحویل بگیرید . که برای دریافت مجوز کاپوتاژ می بایست یک سری مدارک مشخصی را آماده و به دفتر ارائه دهید . از جمله برگ سبز خودرو یا به عبارتی شناسنامه مالک وسیله نقلیه  ، کارت ماشین ، سند کارخانه یا به عبارتی سند و فاکتور فروش خودرو ، گواهینامه ملی (باید حداقل یک ماه اعتبار داشته باشد) ، عکس سه در چهار ، بیمه نامه ایرانی یا به عبارتی بیمه نامه شخص ثالث خودرو ، گذرنامه دارای حداقل ۶ ماه اعتبار ، کپی صفحه اول آن و به همراه داشتن خودرو شخصی را می توان نام برد . بدین صورت شما می توانید مراحل کاپوتاژ خودرو را با موفقیت طی کنید . همچنین لازم است شرایط کاپوتاژ خودرو را نیز شامل شوید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *